menu2

Εκδρομή -Σύρος, Τήνος

Με πολύ καλό καιρό και ακόμη καλύτερη παρέα πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη από τη Λέσχη μας εκδρομή στην ΤΗΝΟ και τη ΣΥΡΟ. Η αναχώρηση έγινε από τη Λαμία , την Πέμπτη το πρωϊ στις 04.00 και η επιστροφή την Κυριακή το βράδυ κατά τις 11.00. Στη Σύρο μας περίμενε ο συνάδελφος Γιάννης Βρούτσης, κάνοντάς μας ένα γλυκό καλωσόρισμα με χαλβαδόπιτες και λουκούμια Σύρου. Ο Γιάννης είναι αντιπρόεδρος του πολιτιστικού Συλλόγου ΟΤΕ Σύρου και εκλεγμένος στον νέο Καλλικρατικό Δήμο Σύρου. Επίσης μας περίμενε και η συμπατριώτισσά μας συνάδελφος Βιβή Ζημιανίτη, κόρη του επίσης συναδέλφου Κώστα Ζημιανίτη.
            Μας ξενάγησαν στην όμορφη Σύρο και μας συγκίνησαν όλους με την ευγένειά τους και την έκδηλη διάθεσή τους να μας εξυπηρετήσουν. Οι Σύλλογοί μας στο εξής θα έχουν συνεργασία, επαφή και αλληλοενημέρωση προς όφελος των μελών μας. Την τελευταία ημέρα γνωρίσαμε και τον Πρόεδρο του Συλλόγου Νίκο Δεσσύλα ο οποίος ήρθε να μας δει παρά τις αυξημένες υποχρεώσεις που είχε (παντρεύεται προσεχώς). Του ευχηθήκαμε καλά στέφανα και να κάνει μια όμορφη οικογένεια, ευχές που επαναλαμβάνουμε και απο εδώ.
              Κατά την επίσκεψή μας στην Άνω Σύρο παρακολουθήσαμε μέρος της λειτουργίας στην Καθολική Εκκλησία του Αγ. Γεωργίου. Επίσης επισκεφτήκαμε το μουσείο του Βαμβακάρη και μια ταβέρνα στην οποία τραγουδούσε και έπαιζε για αρκετό διάστημα. Ο ηλικιωμένος ιδιοκτήτης της ταβέρνας και φίλος του Βαμβακάρη μας μίλησε με μεγάλη συγκίνηση για ιδιαίτερες χαρακτηριστικές στιγμές δικές του και του Βαμβακάρη.
               Ο Πρόεδρος του Διαμερίσματος Άνω Σύρου σε ένδειξη ευχαρίστησης και τιμής προς το Σύλλογό μας για την επίσκεψή μας , και βέβαια σε αυτό συνετέλεσε και η παρουσία και τα καλά λόγια του Γιάννη Βρούτση, μας πρόσφερε αναμνηστική συλλογή με τις σφραγίδες του Δήμου.
             Ακολουθεί κείμενο γραμμένο απο μια νεα και πολλά υποσχόμενη δημοσιογράφο που είχαμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας .

Ξεκινώντας από Καμμένα Βούρλα στις τρεις το πρωί, με το λεωφορείο, φτάσαμε στη Ραφήνα. Εκεί πήραμε το καράβι "ΠΗΝΕΛΌΠΗ" και φύγαμε για την Τήνο. Η θάλασσα απέραντη, τα κύματα θεόρατα. Σε  κάποια στιγμή φτάσαμε στην Άνδρο. Η Άνδρος είχε πολλές πεζούλες στις πλαγιές της. Οι πεζούλες είναι μικροί πέτρινοι τοίχοι οι οποίοι έκαναν σταθερό το χώμα, έτσι ώστε οι άνθρωποι που το καλλιεργούν να μπορούν να φυτεύουν  και να προφυλάσσουν τα φυτά τους από τους αέρηδες, γιατί οι Κυκλάδες έχουν πολλούς αέρηδες.
        Αφήσαμε πίσω μας την Άνδρο   και προχωρήσαμε για την Τήνο, το νησί της Παναγίας. Μετά από δύο ώρες, φτάσαμε στην Τήνο. Από εκεί μας πήρε το λεωφορείο και μας πήγε στο Μοναστήρι της Αγίας Πελαγίας. Σύμφωνα με την παράδοση,  τρεις γυναίκες από τον Τριπόταμο έβλεπαν ένα φως κάθε βράδυ. Μια μέρα αποφάσισαν να πάνε εκεί που έβλεπαν το φως να δουν τι είναι? Όταν έφτασαν το φως έσβησε. Το θεώρησαν θαύμα και έκτισαν εκεί τρία δωματιάκια και   έγιναν μοναχές. Μιά μέρα ήλθε η ανιψιά μιας από τις τρεις μοναχές που την έλεγαν Λουκία και έμεινε εκεί. Όταν η Θεία της "κοιμήθηκε" πήρε το όνομα της, που ήταν Πελαγία. Δύο συνεχόμενες μέρες έβλεπε την Παναγία στο όνειρο της. Την τρίτη ημέρα που την οραματίστηκε πάλι τη Παναγία της είπε "Πελαγία έλα να με βγάλεις από εκεί που είμαι". Τότε πήγε και είπε για το όραμα της στον Δήμαρχο και στον Μητροπολίτη της Τήνου και αμέσως άρχισαν οι ανασκαφές. Την άλλη μέρα, έστειλαν ένα παιδί να πάρει νερό από το πηγάδι που υπήρχε κοντά στα τρία κελιά - δωματιάκια και είδε πως το σχεδόν στεγνό πηγάδι γέμισε νερό. Εκεί έκτισαν μία εκκλησία που την ονόμασαν " ΖΩΟΔΟΧΟ ΠΗΓΗ". Η εικόνα όμως της Παναγίας δεν είχε βρεθεί ακόμα. Κάποτε βρέθηκε η εικόνα στο κτήμα του Δοξαρά. Εκεί κτίστηκε ο σημερινός λαμπρός Ναός που ονομάστηκε "Ευαγγελισμός της Θεοτόκου" . Λέγεται έτσι γιατί στην εικόνα φαίνεται ο Αρχάγγελος να δίνει το κρίνο στην Παναγία.
Με το λεωφορείο και με συνοδεία ξεναγού γυρίσαμε όλο το νησί της Τήνου. Το 1/3 του νησιού κατοικείται από καθολικούς χριστιανούς. Τα χωριά της είναι πολύ όμορφα. Σε όλο το νησί έχει εντυπωσιακά κτίσματα για περιστέρια.
Την Παρασκευή το απόγευμα πήγαμε στη Σύρο με το καράβι. Η διαδρομή ήταν 40 λεπτά. Η Σύρος είναι πολλή μεγάλη και πολύ όμορφη. Η πρωτεύουσα της λέγεται Ερμούπολι. Έχει πολλά όμορφα κτήρια και έχει και θέατρο που μοιάζει με την Σκάλα του Μιλάνου. Έχει πολλές και πλούσιες εκκλησίες ορθόδοξες και καθολικές. Ανεβήκαμε αμέτρητα σκαλοπάτια μέχρι την Άνω Σύρο και επισκεφτήκαμε μια καθολική εκκλησία. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν είχε εικόνες αλλά είχε αγάλματα την Παναγία και τον Χριστό.
Πήγαμε στην ταβέρνα του ΛΙΛΗ που εκεί τραγουδούσε ο Μάρκος Βαμβακάρης που ήταν σύμφωνα με αυτά που μου αφηγήθηκε ο παππούς μου ένας παλιός καλός τραγουδιστής. Μου άρεσε πολύ η Σύρος.
Την Κυριακή πήραμε το καράβι της επιστροφής για το λιμάνι του Πειραιά. Ανέβηκα ψηλά και κοίταζα το πέλαγος. Έβλεπα τα νησιά γύρω γύρω. Την Σύρο, την Τήνο, την Μύκονο, την Πάρο, την Γυάρο, την Νάξο και πιο μέσα αχνά την Σαντορίνη. Ήταν σαν να είχαν κάνει κύκλο γι' αυτό τα ονόμασαν Κυκλάδες.
Η εκδρομή μας τελείωσε. Επέστεψα σπίτι ευχαριστημένη και γεμάτη καινούργιες γνώσεις και εικόνες.
Όταν καθίσαμε στο τραπέζι όλα αυτά τα διηγήθηκα στην αδελφή μου και στους γονείς μου.
Ελιζώη Αρνέλλου.
Ελιζώη Αρνέλλου, μαθήτρια Γ' Δημοτικού

Ενδιαφέρουσα οδός

Η όμορφη σερβιτόρα με τα ..κεφτεδάκια στα μαλλιά έγινε αντικείμενο καλών σχολιασμών

Στην Τήνο την Πέμπτη το βράδυ. Φαγητό και τραγούδι (θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά οταν στην παρέα οι περισσότεροι είναι μέλη κομπανίας;) Εμείς πάντως ως γείτονες διπλανής παρέας το απολαύσαμε , έστω και αν δεν διήρκησε πολύ!

Τήνος: Μπροστά απο τον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας

Κώστας Κωστούλας, Αργυρούλα και Δημήτρης Καψάλης

Μπροστά απο τον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας της Θεοτόκου στην Τήνο. Ο Παναγιώτης Πατσιούρας με τη γυναίκα του Ευαγγελία και ο Γιώργος Αλαμπάνος

Απο αριστερά: Δημήτρης Ροδάς, Νίκος Λαμπρόπουλος και γυναίκα του Μαρία

Στο Ξενοδοχείο ΕΡΜΗΣ στη Σύρο, παίρνοντας το πρωϊνό μας

Η γοργόνα περιθάλπει τον άγνωστο ναυτικό. Μπροστά ο.. γνωστός μας Γιώργος Αλαμπάνος

Ο Γιώργος Τζιβάρας με τη γυναίκα του Μαρία και η Βιβή Ζημιανίτη (δεξιά).

Ο Γιάννης με μια απο τις μεγάλες του αγάπες, τη μεγάλη του κόρη, σ' ένα χαρακτηριστικό γλυκύτατο στιγμιότυπο

Το ηλιοβασίλεμα απο την Άνω μερια της Σύρου, στην περιοχή Σαν Μιχάλη.

Ο Ορθόδοξος Ναός της Αναστάσεως φωτισμένος το βράδυ

Η Νινέττα(Μαρία Αντουαννέτα), γέννημα θρέμα Συριανή έχει το ομώνυμο καφενείο- γλυκοπωλείο-ουζερί με προσεγμένα υλικά και δημιουργίες που επιμελείται η ίδια. Το συκαλάκι πάντως είναι εξαιρετικό!

Ο Λίλης, 91 χρονών σήμερα, αφηγείται ιστορίεςπου έζησε όταν το μπουζούκι του δεξιοτέχνη Μάρκου Βαμβακάρη κελαηδούσε σ' αυτό το κουτούκι. Όπως υποσχέθηκε στο Μάρκο διατηρεί το κουτούκι του όπως ήταν τότε.